miercuri, 4 iulie 2012

BUDINCA DE ARPACAS CU NUCA

Pai ce face omul in timpul in care asteapta sa fiarba vreo 20 de borcane de compot de corcoduse (ca iarna-i  lunga si rece)? Se apuca de ceva dulce, ca doar aragazul are si cuptor, nu doar patru ochiuri (ocupate toate).  Cu riscul de a gasi butelia “cu burta supta lipita de sira spinarii”, am dat drumul si la cuptor….
Necesar: 1 cana mare de arpacas, 3 cani de apa, 5 lg zahar, 1 esenta vanilie, 2 plicuri zahar vanilat, 1 lg coaja de lamaie zaharisita, 100 g margarina/unt, 3 oua, 1 rulou de scortisoara, 100 g nuca, 2 lg nuca de cocos rasa, cativa fulgi de banane deshidratate.
Am pus la fiert arpacasul cu apa si cu ruloul de scortisoara spart. Pentru ca era putin, a fiert cam in 35 min. Cand bobul a fost fiert, am scurs de putina apa pe care o mai avea, si l-am amestecat cu zaharul si zaharul vanilat. Am lasat un pic sa se topeasca zaharul, apoi am adaugat esenta de vanilie, coaja de lamaie si 80 g din margarina,  taiata cubulete mici. Am amestecat bine pana s-a topit margarina,  apoi am adaugat nuca macinata (cu facaletul) si oualele batute bine. Cum inca arpacasul este inca fierbinte,  amestecati bine si repede oualele, sa nu se coaguleze.  Eu am vrut initial sa pun si  stafide, dar in viteza mea   am uitat.
In tava de yena am uns putin cu margarina, iar restul l-am taiat cubulete si le-am presarat din loc in loc. Deasupra ei am pus 2 biscuiti rasi (puteti pune si pesmet), iar peste biscuiti am turnat compozitia, am nivelat-o , am presat pe deasupra fulgi de banane deshidratate si nuca de cocos, si am dat-o la cuptorul incins. Am tinut-o acolo cam 35 min.

Am pus pe deasupra putin topping de cirese (facut de mine).
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu