sâmbătă, 27 octombrie 2012

GOGOSARI UMPLUTI CU VINETE, IN BULION

Reteta asta am luat-o din suplimentul “Toamna in bucate” al Jurnalului National, unde gasesti o gramada de chestii interesante.
Totusi, e bine sa ai garantia, cand esti incepator si toate retetele sunt in “prima auditie”, ca sunt verificate si testate de altii.
Reteta asta de mai jos este foarte interesanta si foarte gustoasa, dar daca as fi mers pe cuvantul ei, m-as fi ales cu cratita arsa, cu gogosarii aruncati si cu o munca degeaba, pe banii mei. Acolo scria sa folosim bulion, dar, sa lasi 15 minute, pe foc, gogosarii umpluti cu vinete in bulionul gros, nediluat, insemna sa-mi “sinucid” cu mana mea cratita, de care sunt foarte atasata.
Asa ca va redau mai jos ce am facut eu.
Necesar: 15-20 gogosari, 4 vinete mari,1 l suc de rosii,  ½ l ulei, 1 lg sare mare, 5 lg zahar.
Am curatat gogosarii de cotoare, decupand cu grija in jurul cozii si i-am curatat de seminte. Vinetele le-am curatat de coaja, le-am taiat felii grosute, apoi fiecare felie am taiat-o cuburi, pe care le-am prajit in ulei incins. Aveti grija ca vinetele sunt mare amatoare si consumatoare de ulei, cat le dai atata inghit!!! Asa ca puneti cate putin, atat cat sa aiba loc sa se prajeasca, fara sa se “lafaie”. Dupa ce s-au prajit, le-am pus la scurs, in strecuratoare.
Cand s-au scurs, le-am presarat cu un praf de sare mare, dar cernuta, apoi am umplut cu ele gogosarii.
Intr-o cratita am pus sucul de rosii amestecat cu sare si zahar , sa fiarba un pic, apoi am pus si gogosarii. I-am lasat acolo cam 15-20 min, sa se inmoaie, apoi am pus in borcane, cu tot sosul de bulion rezultat, asa fierbinte, inchizand bine borcanele.
Observatii: Daca vreti sa fie mai picante, adaugati si usturoi pisat si piper peste cuburile de vinete, inainte sa umpleti gogosarii cu ele.  









2 comentarii:

  1. Minunatii peste minunatii...
    Numai tu puteai sa incerci si sa ,,ajustezi'' reteta asta.
    Ferice de cei care te au prin preajma!
    Ioana.

    RăspundețiȘtergere
  2. GOGOSARII TREBUIESC OPARITI INAINTE IN APA CU SARE CAM PE JUMATATE SI APOI UMPLUTI CU VINETE,IAR SUCUL DE ROSII IL CLOCOTIM PUTIN SI IL TURNAM PESTE EI,IAR APOI II BAGAM LA CUPTOR PENTRU STERILIZARE

    RăspundețiȘtergere