duminică, 10 februarie 2013

VIN DE CURMALE

Necesar: 500 g curmale deshidratate, fara samburi, 2,5 kg zahar, 1 pachetel de drojdie ( 25 g), 12 l apa.
Curmalele le-am cumparat gata “desamburizate” asa ca le-am pus la inmuiat in apa calduta pentru vreo ora. Am pus la caramelizat 1 kg de zahar, ceea ce a durat ceva. L-am stins cu 2 l de apa, dupa care am topit in siropul asta si diferenta de zahar. Am bagat curmalele la blender, si le-am pus in borcanul de 15 l, adaugand siropul peste ele.  L-am lasat sa se racoreasca si apoi am adaugat si cubul de drojdie dizolvat in putina apa calda si restul de apa rece pana la 12 l. Am acoperit borcanul cu un tifon si l-am lasat in pace cu gandul ca o sa mai vorbim noi peste vreo 15 zile!!!

Din pacate socoteala nu prea s-a potrivit si borcanul a…..plesnit. Nu s-a spart sa se imprastie pe jos, atat imi lipsea, dar lichidul s-a infiltrat prin fisura si a curs pe dulap pana jos.  Nu va povestesc in ce viteza am adus toate oalele mai  mari si furtunul sa trag “vinul” din el, inainte  sa o ia la vale. Vin cu peripetii!!! Adevarul este ca borcanul asta, saracul, data tocmai din epoca de aur, si a fost folosit la greu, cat mai era sa reziste si el?!??!?
Va spun ce-a iesit, deocamdata, singurul lucru pe care vi-l pot spune este ca are o culoare foarte frumoasa.

Concluzii: Bun, dar nu extraordinar. Un gust usor tepos.





 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu