miercuri, 6 martie 2013

TORT DE DOVLEAC

Aveam doi dovleci adusi de ceva vreme de la tara, si m-am gandit ca e vremea sa le dau o intrebuintare, sa nu se strice! Cum unul l-am folosit pentru "martisoare" , pe-al doilea l-am facut tort si briose , asa cum mi-a trecut mie prin cap.
Necesar blat: 1 dovleac (2.5 kg), 4 oua, 12 lg zahar, 8 lg ulei, 100 g stafide, 200 g nuca, 300 ml lapte, 1 lg plina scortisoara, 1 lg rasa nucsoara, 1 esenta rom, 1 plic praf de copt, 3 plicuri de zahar vanilat, 20-25 lg faina.
Necesar glazura: 100 g margarina Unirea, 100 ml lapte, 25 bomboane de ciocolata.
Am inceput cu glazura, care trebuie sa stea o perioada la rece. Am pus intr-un ibric margarina pe foc mic. Cand s-a topit am adaugat toate bomboanele taiate marunt si am mestecat bine pana s-au topit. Am adaugat laptele si am mai lasat cateva minute pe foc, amestecand pentru omogenizare. Am dat la rece, afara, pe geam.
Am curatat dovleacul de coaja si seminte. L-am taiat cuburi maricele si le-am pus in oala cu presiune cu apa cat sa le acopere.  Am pus la fiert si au fost gata in 20 min.
Am batut oualele cu 6 lg de zahar, cu uleiul, esenta de rom. Am adaugat laptele si 10 lg de faina amestecata cu praful de copt.
Am scurs bine dovleacul de apa, si l-am pasat cu unealta pentru piure. L-am amestecat cu restul de zahar, cu zaharul vanilat, cu scortisoara si nucsoara. Am adaugat si stafidele neinmuiate si nuca rupta bucati mai mari.   Am turnat peste dovleac si compozitia rezultata  mai devreme si am adaugat cate putina faina, pana s-a ingrosat ca un aluat de clatite dar mai gros.
Am turnat in forma de tort, pe hartie de copt si l-am dat la cuptor pentru 45-50 min.
L-am lasat sa se raceasca in forma,  dupa care l-am mutat de pe hartie pe farfurie. Am turnat pe deasupra glazura de ciocolata si am ornat cu 5 briose. Am turnat si peste briose ciocolata si am dat la rece.
Din ce mi-a ramas din compozitia asta, am facut si 12 briose cu model de trandafir.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu