luni, 12 octombrie 2015

SALATA DE GOGONELE PENTRU IARNA

Este o salata pentru care am gasit o reteta in Practic in bucatarie, numarul din octombrie 2003, cand stateam in pat langa un pui de om, proaspat nascut J

Am facut-o abia in anul urmator, dar am mai eliminat din ingrediente (spre exemplu ceapa, care s-ar fi inmuiat prea tare)!

Necesar: 800g morcovi, 2,5 kg gogosari, 4 kg gogonele, 500 ml otet, 2,5 l apa, 10 lg zahar, 3 lg sare grunjoasa, neiodata, 2 lg piper boabe, 2 foi dafin, 750 g mustar dulce sau clasic, 1 l ulei.

Am dat morcovii prin razatoarea mare, am taiat gogosarii fasiute mici si gogonele cubulete.
Am pus intr-o oala mare, incapatoare, otetul, apa, zaharul, sarea , piperul si foile de dafin. Cand a dat in clocot, am adaugat legumele tocate si le-am lasat sa se inmoaie (cam 15 -20 min, la foc potrivit). 

Am adunat spuma care s-a format deasupra, iar cand legumele au fost gata, le-am scos in strecuratoare.

Pana s-au scurs ele, am facut repede o maioneza din mustar si ulei, punand tot mustarul odata, dar turnand uleiul in fir subtire si mestecand continuu.

Am amestecat legumele scurse si racorite,  cu maioneza, apoi am pus la borcane si le-am inchis bine.

Salata asta nu are nevoie de niciun conservant, doar de un beci cu  o atmosfera mai racoroasa.


Observatii: Gogosarul se poate inlocui cu ardei capia. Mustarul poate fi si cu hrean, daca va place picanta. Din ingredientele de mai sus, ar trebui sa va iasa cam 8-9 borcane mari,  de 800 ml.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu