miercuri, 8 august 2012

SPROT MARINAT

Cum macroul de data tecuta a iesit excelent marinat, m-am gandit sa ma extend J si sa trec si la alte rase de peste. Asa ca am luat sprot.

Necesar: 1 kg sprot congelat, 4 morcovi, 3 cepe, 800 ml apa, 300 ml otet, 70 ml ulei, 1 lg boabe piper, 1 lg boabe mustar, 5-6 foi dafin, 1 lgta boabe ienibahar, 2 lg sare mare, 2 lg zahar.

Am lasat pestele la dezghetat. Am taiat ceapa felii mai groase si morcovul rondele cu model. Pestii mai maricei i-am curatat de intestine, pe cei mai mici i-am lasat asa, altfel ii distrugeam prin operatiunea asta. Am pus pe foc sa fiarba saramura din apa, otet si restul de mirodenii. In borcane, am pus un rand de ceapa, unul de morcovi, peste, apoi iat ceapa si morcovi. Dupa ce a clocotot saramura, am lasat-o sa respire un pic, apoi am turnat-o fierbinte in borcane, peste umplutura. Am pus capacul si le-am lasat sa se raceasca bine, apoi am pus la frigider, de unde le voi scoate abia peste minim 7 zile.

Un excelent aperitiv sau pentru zilele de dezlegare la peste.














2 comentarii:

  1. Salutari de la Ploiesti. Uite niste sprot marinat nu ne-ai adus...Cum a iesit? Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai trebuia, ca mai aveam un borcan in frigider, dar de unde sa stiu???
    Lasa ca data viitoare vorbim din timp si nu mai luam si masa la cazare!!!

    RăspundețiȘtergere