miercuri, 1 august 2012

SOMN AFRICAN CU SOS CHINEZESC

Iar si-a bagat Vulpoiul coada in balta, iar a venit cu somnul african in desaga.
Mi s-a cam deschis apetitul pentru pestele asta, care este super bun, daca nu te lasi doborat de prejudecata ca ce este urat trebuie sa fie si rau (in cazul nostru la gust, ca nu i-am cunoscut inainte pe niciunul).
Necesar: 1,5 kg  somn african, 2 cepe, 2 morcovi, 2 ardei gras rosu, 1 ardei gras galben, 1 kg rosii proaspete,  1 capatana de usturoi romanesc, 1 lg curry, 100 ml sos de soia, 3 lg zahar, 4 lg otet, 2 lg rase amidon, 150 g faina, sare si piper.
Am  lasat partea cu curatatul si decapitatul in grija sotului meu, desi considera ca partea lui s-a terminat odata cu prinderea si aducerea pestilor  acasa, si eu am trecut la altele. Adica mai exact, in reteta,  pe care am citit-o pe net,  scria sa folosesti 6 lg de bulion si o cana de apa rece. Pai nu-i pacat de vara asta plina de de toate? Am ales dintre rosiile pe care le aveam, pe cele mai coapte si mai moi, si le-am dat repede prin masina pentru rosii. Mi-a rezultat aproape 1 l de suc de rosii (fara seminte si coaja, da?).  Am amestecat sucul asta cu  zaharul, cu otetul, cu amidonul, cu sosul de soia. Trebuie sa iasa un sos dulce acrisor, asa ca il veti face cum va place. Am tocat morcovul si ardeii cubulete, si ceapa feliute.
Cand pestele a fost curatat, l-am dat prin faina cu sare si piper, si l-am prajit in ulei incins. L-am pus pe prosoape de hartie la scurs. Am pus la calit (in alta tigaie si alt ulei) mai intai morcovul si l-am lasat sa se prajeasca un pic (pana isi schimba culoarea), apoi ardeii si ceapa.  Am taiat si usturoiul rondele si l-am adaugat si pe el. Cand legumele au fost pe jumatate gata, am adaugat curry peste ele si apoi sosul preparat mai sus. Am lasat pe foc, pana a dat in clocot si s-a legat sosul. Am potrivit de sare si piper si am oprit focul.
 Am servit, punand  pestii pe farfurie si sosul fierbinte peste ei, impreuna cu orez chinezesc cu ou.
Observatii: In reteta era si ghimbir, dar cum fetele mele nu apreciaza gustul asta, l-am eliminat.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu