vineri, 24 august 2012

CIUPERCUTE MURATE

Am trecut prin piata si am gasit niste ciupercute asa mici si dragute….cum era sa le las acolo? In secunda doi, dupa ce ochii mi-au cazut pe  ele, le-am si vazut la borcan, puse la murat. Eu nu am avut ocazia sa mananc ciuperci murate pana acum, si recunosc ca nici nu am facut, dar pentru toate exista un inceput, nu?

Necesar: 1,5 kg ciuperci micute, 3 morcovi, 2 cepe, 6 catei usturoi, 400 ml otet, 2 l apa, 2 lg rase sare mare, 1 lg zahar, 3 foi dafin, boabe de mustar, piper si ienibahar.

Am spalat bine ciupercile si le-am pus la fiet in apa cu sare pentru 10 minute. Le-am scurs si le-am pus in sticle de 1 l, cu gura larga. Printre ele am pus rondele de morcov (cu model J), feliute de ceapa taiate mai mari, si cateii de usturoi taiati rondele. Am pus pe foc saramura : otet, apa, sare, zahar si mirodenii si am lasat-o acolo pana a dat in clocot. Am turnat fierbinte peste ciupercile din borcan si am inchis bine capacul.
Conform retetei originale, se pare ca vor fi gata peste trei saptamani, asa ca deocamdata va arat pozele, iar despre gust povestim mai incolo.







Un comentariu: