marți, 5 februarie 2013

CVAS DE LAMAIE

Cvasul este  o băutură răcoritoare, usor alcoolizată (nedepasind 3 grade) si  care este foarte populară la vecinii nostri ruşi.
Reteta asta este preluata din cartea “Bauturi naturale” de Maurice Messegue.
Necesar : 5 l apa, 250 g zahar, 5 lamai, 2 lg miere, drojdie cat o boaba mica de fasole, stafide.
Am ras lamaile si le-am stors zeama. Am pus apa cu zaharul pe foc si am lasat sa fiarba pana a dat in clocot. Am facut focul mic, am adaugat mierea si sucul de lamaie, si am lasat la fiert pentru  o ora, adunand spuma. Am lasat apoi sa se racoreasca. Am dizolvat drojdia cu un pic de apa calda si am adaugat coaja de lamaie, amestecand cu lingura de lemn.  Compozitia asta am adaugat-o peste lichidul din cratita. Am acoperit cu un capac si am lasat-o pana dimineata (cam 15 ore). Am pus in sticle de sticla de 1 l cate 2-3 stafide si le- am umplut pe trei sferturi. Le-am dus in beci (langa vinul de stafide J), unde o sa stea cam 6 zile, dupa care e gata de consum.

CONCLUZII: A iesit super buna, s-a baut imediat. Este o "socata" de lamaie! MERITA INCERCATA!!!







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu