luni, 9 martie 2015

MUCENICI MOLDOVENESTI DE POST


Necesar: 2 kg faina, 5 plicuri zahar vanilat, 28 g drojdie deshidratata (4 plicuri), 1 esenta portocala, 1 esenta vanilie, 1 esenta rom,  coaja rasa de la 2 lamai mari, 600 g zahar pudra, 500 ml lapte de soia, 200 ml ulei, un praf de sare, 4-5 lg miere, 200 g nuca macinata, 2-3 lg nuca de cocos rasa, 300 ml apa, 100 g zahar tos.

Am pus toata faina intr-un lighenas mare de plastic, pastrat special pentru crescut compozitii. 

Am presarat o lg de sare si am “zburatacit” bine faina, sa nu intre sarea in contact cu drojdia! 

Am presarat si drojdia si coaja de lamaie, oprind o parte din ea pentru sirop.

Am amestecat laptele de soia cald, proaspat preparat, cu zaharul pudra, esentele de portocala si vanilie, zaharul vanilat si uleiul. Am turnat compozitia asta lichida, peste faina, si m-am apucat sa framant bine. Cand s-au incorporat bine toate, am pus deasupra lighenasului un prosop mare de hartie si peste el o paturica de lana. Am lasat compozitia sa se odihneasca la soare, langa geam, o ora si jumatate ( mai aveam si alte treburi si oricum cu drojdia deshidratata creste mai greu).

Am rupt bucatele din aluat cu mana infainata si dupa ce le-am framantat in mana, le-am intins pe masa, intinzandu-l ca pe covrigi.  Nu am facut nicio rasucitura, doar am lipit capetele formand un cerc, dupa care l-am rotit formand optul cu lipitura ascunsa de partea de deasupra.

Pe masura ce i-am facut, i-am pus in tava pe hartie de copt, deasupra aragazului, (cu cuptorul aprins) sa mai creasca.

Cand au fost toti gata pusi in tava, i-am uns cu pensula cu lapte de soia amestecat cu o lingura de miere si i-am dat la cuptorul incins pentru 30-35 min, la foc potrivit.

Am facut siropul folosind 300 ml apa, 100g  zahar, esenta de rom, coaja de lamaie oprita de mai devreme, si zeama dintr-o felie de lamaie. L-am lasat pe foc pana s-a infierbantat bine si s-a topit zaharul.

Am turnat peste mucenicii fierbinti, cate 2-3 lg de sirop, apoi i-am uns cu miere si i-am presarat cu nuca macinata si nuca de cocos.


Au iesit foarte buni.

Observatii: Din cantitatile de mai sus, mi-au iesit 70 de bucati potrivite ca marime. Pe fiecare mucenic, l-am format plecand de la o bila cat incape in podul palmei (cam cat o minge de ping-pong), pentru ca el mai creste si la dospit si la copt.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu