vineri, 26 iunie 2020

Chocolate cake


Pai nu o faceam eu si pe asta? Stiti ca eu  fac toate prajiturile cum ma taie capul, da?

Aveam doua pungi de oua si iepurasi de ciocolata  de care uitasem si peste care am dat cautand altceva, normal...mai aveam un pic de frisca lichida in frigider, biscuiti am tot timpul in casa, margarina pentru prajituri la fel,  asa ca am cumparat o cutiuta mica de mascarpone si gata prajitura...

Necesar:  200 ml de frisca lichida Meggle, 450g biscuiti, 150 g margarina Unirea pentru prajituri, ½ borcan mic de dulceata subtire de visine, 1 cutie mascarpone (250g), ciocolata, ½ lgta scortisoara.

Cred ca au fost cam 500 g de ciocolata  (7 oua, 9 iepurasi mici si 2 mari).

Am pus frica lichida intr-un ibric si am incalzit-o pe  foc. Am pus iepurasii sfaramati si am amestecat pe foc mic, pana s-au topit. I-am lasat sa se racoreasca, si in timpul asta am pregatit „blatul”. 

Am dat biscuitii prin robot, si i-am amestecat cu margarina topita, cu jumatate de borcan mic de  dulceata de visine (eu o fac mai subtire sa o pot folosi in mai multe feluri), si cu 3 lg din ciocolata topita.  Am pus in forma de blat de tort detasabila, pe hartie de copt. Am presat bine cu degetele, ridicand marginile. 

Peste biscuiti am pus un pic de ciocolata topita, iar restul de ciocolata, racorita, am turnat-o in fir subtire, peste mascarponele frecat bine cu 2 lg de zahar, mixand pana la incorporare, pastrand cam 2 lg, pentru modelul de deasupra. In crema  am pus si scortisoara, sa-i dea aroma si gust deosebit.

Voi nu mai puneti zahar, ca mie mi-a iesit un pic cam dulce prajitura. Daca topiti ciocolata cu procent mare de cacao, trebuie totusi zahar. O faceti dupa gustul vostru.

Am varsat crema de ciocolata peste crusta de biscuiti, am turnat ciocolata oprita in ibric, in fir subtire pe deasupra, pentru model, am ornat cu betisoare ornamentale de ciocolata  si am dat la frigider, de seara pana dimineata.

Mai trebuie sa va spun cat de buna a fost? Cremoasa si gustoasa!
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu