marți, 7 februarie 2012

BUDINCA DE OREZ CU MERE


Daca vreti sa nu faceti un simplu orez cu lapte, si simtiti nevoia sa va complicati putin (pe principiul “la valoarea mea?!? doar un orez cu lapte?!?”), atunci faceti o budinca din orez cu lapte in care mai adaugati si fructe. Este un desert la fel de simplu de facut, racoritor, care se serveste si cald si rece.

Necesar: 1 cana orez, 1 l lapte, 6 lg zahar, 2 mere, 3 oua, cateva nuci si stafide, coaja de portocala, 4 plicuri zahar vanilat, 1 esenta de vanilie, 100 g unt/margarina, 1 lg pesmet.

Am pus la fiert orezul cu tot laptele. Ce e bine de stiut, este ca orezul necesita de patru ori cantitatea lui in lichid (adica unei cescute de orez ii trebuie 4 cescute de apa ca sa fie fiert). Pana a fiert orezul, am curatat merele si le-am taiat felii, peste care am presarat 2 plicuri de zahar vanilat si 1 lg de zahar. Nu uitati sa mestecati totusi si in orez din cand in cand, altfel…! Cand orezul s-a umflat corespunzator, chiar daca nu a consumat tot laptele, opriti focul si indulciti-l cu 5 lg de zahar (sau mai mult, dupa cum va place). Tot la pasul asta, am adaugat si esenta de vanilie, 2 plicuri de zahar vanilat,  coaja de portocala (de la borcan) taiata bucatele mici si untul. Mestecam bine si il lasam sa se racoreasca un pic. Pana atunci pregatim tava sau vasul in care vom face budinca: ungem cu margarina bine si pesta ea presaram putin pesmet. Batem oualele bine si le incorporam bine in orez. Eu am mai avut inca doua albusuri ramase de la cuiburile de viespi, si le-am pus si pe ele. Am pus in tava un strat de orez, peste el merele taiate, repartizate uniform, cu tot cu sucul lasat, apoi inca un strat de orez. Deasupra am pus nuci macinate si stafide si am dat la cuptor pentru 30-35 min, pana   s-a rumenit frumos.

Observatii: Aveti grija ca orezul sa nu fie chiar la limita inaltimii vasului, pentru ca mai creste un pic la copt. Puteti sa umpleti budinca cu orice fel de fructe vreti, chiar si din compot scurse bine, cu marmelada sau rahat.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu