joi, 23 mai 2013

PRAJITURA CU NUCI SI CAFEA

Este o prajitura super buna, care intruneste si gustul si prezenta eleganta, necesara oricarei ocazii, cat ar fi ea de pretentioasa.
Necesar: 400 g margarina, 600 g zahar, 4 oua, 1 plic praf de copt, 250 g nuci, 300 ml cafea (300 ml apa + 1 ½ lg cafea, 2 lg zahar) , 3 lg lichior de cafea, 300 g faina, 1 lg esenta de rom, 1 plic ornamente de ciocolata.
Am inmuiat 250 g margarina si am batut-o cu 300 g de zahar, pana s-a topit zaharul. Am adaugat oualele,  unul cate unul si cafeaua . Am pus si faina, amestecata cu praful de copt si cu 150 g nuci macinate. Am pus la cuptorul incins, pe hartie de copt, unde am lasat-o cam 35 minute.
Pentru crema am amestecat restul de margarina (150g), cu restul de zahar (300g), cu esenta de rom, cu lichiorul de cafea,   cu 50 g nuci macinate foarte marunt.
Blatul racit, l-am taiat in doua, pe orizontala si l-am umplut cu crema. Pentru deasupra am pastrat 2 lg de crema, pe care am intins-o bine. Pe deasupra am presarat restul de 50 g de nuca macinata cu facaletul si plicul de ornamente de ciocolata.
Am dat la rece cateva ore.

Observatii: Daca nu reusiti sa taiati drept blatul, firimiturile care rezulta din nivelare, nu le aruncati, bagati-le in crema si amestecati-le bine.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu