marți, 4 februarie 2014

PRAJITURA CU MERE SI CREMA DE VANILIE

O prajitura excelenta, in care am combinat de fapt mai multe prajituri J. O sa vi se para complicat prima data, dar nu este deloc asa. Iar dupa ce o sa o gustati, n-o sa va mai saturati de ea!!!
Este usoara si satioasa. A, si sa nu uit, super super buna!!!


 
Necesar blat: 8 oua, 8 lg zahar, 8 lg faina, 1 plic praf de copt, 6-7 mere (sau mai multe daca sunt mici).

Necesar crema: 3 plicuri budinca vanilie, 10 lg zahar, 700 ml lapte, 125 g unt/ margarina, 200 ml frisca lichida Meggle.

Necesar glazura: 100 ml frisca lichida Meggle, ornamente de ciocolata.

Am taiat merele feliute subtirele si le-am presarat cu un praf de scortisoara. Am pus pe foc o craticioara in care am caramelizat 150 g zahar, pe care l-am stins cu 150 ml de vin alb dulce. Am pus si merele si le-am lasat pe foc cam 5 min, mestecand sa nu se lipeasca.

Am separat oualele si am batut galbenusurile cu 7 lg zahar, am adaugat faina amestecata cu praful de copt, si albusurile batute tare cu 1 lg de zahar.

Am pus in tava hartie de copt, pe care uns-o putin cu margarina. Am pus compozitia cu mere in tava, niveland bine. Deasupra am turnat compozitia de blat, si am nivelat din nou.

Am dat la cuptor, pana s-a copt blatul si s-a rumenit usor pe deasura. Am lasat-o sa se racoreasca putin, apoi am rasturnat-o pe o tava (puneti tava pe care veti monta prajitura ca si capac la tava de copt si intoarceti dintr-o singura miscare).

Crema am facut-o preparand budinca cu zaharul si laptele in mod obisnuit. Am lasat-o sa se mai raceasca un pic, apoi am incorporat untul si frisca batuta bine. Am intins-o peste mere, si am dat-o la rece 30 min.

Ca si glazura am batut 100 ml de frisca si am intins peste crema.

Inainte de servire, am presarat pe deasupra ornamente de ciocolata.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu