marți, 6 decembrie 2011

VINETE SI GOGOSARI CU USTUROI PENTRU IARNA


Necesar: 4 vinete mari,  12 gogosari , usturoi, 2 legaturi patrunjel, ulei pentru prajit, sare mare, piper boabe, otet, apa.

Am curatat vinetele pe lungime, lasand totusi si cate un cm de coaja. Le-am taiat rondele si feliile mai mari in jumatati, apoi,  dupa ce le-am dat cu sare,  le-am pus intr-un castron sa-si lase zeama. Le-am spalat , le-am zvantat si le-am pus pe rand la prajit in ulei incins. Le-am scos in strecuratoare sa se scurga surplusul de ulei.
Gogosarii i-am curatat de cotoare si seminte si fiindca erau mari i-am taiat in trei. Am facut o solutie din  500 ml otet, 1 l apa, 1 lg cu varf sare, 1 lg zahar, 1 lgta piper boabe,  pe care am pus-o la fiert. Cand a clocotit,  am bagat gogosarii si i-am lasat cam 10 min, pana s-au inmuiat bine. I-am scos intr-un castron fara sa-i mai scurg.
Am pus in borcane de 800 g, un rand de vinete, unul de gogosari, usturoi pisat, frunze de parunjel tocate marunt si am reluat randurile pana s-a umplut borcanul.  Ultimul rand a fost unul de verdeata. Deasupra am pus amestecul in care am fiert gogosarii, dupa ce s-a mai racorit nitel. Am inchis bine borcanele si le-am bagat la beci.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu