duminică, 10 iunie 2012

COMPOT DE VISINE

Anul asta, cei doi visini ai mei, s-au intrecut pe ei si s-au umplut de o multime de rubine scanteietoare in soare, dulci acrisoare. I-am cules, si,  incercand sa-mi ignor degetele patate, am purces la facutul primelor borcane de pe anul asta.

Necesar: 4 kg visine (cu samburi), 6 l apa, 3 kg zahar, 1 rulou de scortisoara.

Am pus apa cu zaharul la fiert, impreuna cu ruloul de scortisoara. Am curatat de codite visinele si le-am spalat. Am pastrat si coditele, pe care le-am pus la uscat impreuna cu cele de cirese, pentru ceai. In borcane de 800g am pus pana la jumatate visine, apoi am umplut cu siropul de zahar, lasat pe foc pana a clocotot de cateva ori. Am pus capacele si am pus borcanele, intr-o oala mare cu apa, la fiert. Le-am lasat inca 15-20 minute dupa ce apa a dat in clocot, apoi le-am lasat in apa fierbinte inca jumatate de ora. Le-am scos din apa, le-am lasat sa se raceasca si dupa ce le-am etichetat, le-am dat la racoarea beciului (care saracul nici nu a avut timp sa se bucure ca a scapat de povara!!!).

Observatii: din cantitatile astea, mi-au iesit 17 borcane de 800 g.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu