miercuri, 20 iunie 2012

SFATURI PENTRU UN COMPOT REUSIT

Sfaturile vin de la mine, din experienta mea, si sper sa va fie de folos, mai ales ca trebuie sa ne apuca sa ne pregatim pentru iarna, profitand din plin de oferta de fructe:

1.       Fructele sa fie proaspete, fara stricaciuni si viermi (J) – partile lovite le puteti curata si fructele taia in bucati mai mici;
2.       Daca fructele sunt mai putin coapte se creste cantitatea de zahar;
3.       Borcanele sa fie bine spalate si scurse, daca aveti timp,  si sterilizate, dar  nu cred ca este  neaparata nevoie;
4.        Atentie la borcane sa nu fie ciobite sau fisurate, ca o sa plesneasca la fiert (eu am patit-o!);
5.       Capacele, in caz ca nu le mai aveti pe cele originale ale borcanului, le verificati sa se potriveasca perfect, altfel intra apa din oala, la fiert;
6.       Conservantul nu este necesar, e destul fiertul – intre 20 si 30 min dupa ce clocoteste; eu nu am pus niciodata si au tinut foarte bine!
7.       Turnarea siropului fierbinte peste fructele din borcan se face progresiv, pentru a evita plesnirea borcanului;
8.       Borcanele  se pun la fiert in apa rece, unde vor sta inca 20-30 min dupa ce a dat in clocot;
9. Fructele, intregi sau taiate, cu samburi sau fara, cu coaja sau fara, dupa cum va place, sa ocupe maxim 50% din volumul borcanului;
10. Borcanele se vor lasa, daca este posibil, sa se raceasca in apa in care au fiert, acoperita cu un capac sau un prosop; daca nu, si va trebuie din nou oala (asa cum mi se intampla mie), atunci scoateti borcanele si le lasati la racit intr-o patura.

Astea sunt deocamdata. Daca ma mai lovesc de ceva, va spun si voua!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu