marți, 20 ianuarie 2015

PRAJITURA TURTA DULCE CU CREMA DE VANILIE

Cand ti se lipeste de papila un gust….il vrei pana te saturi de el….sau pana le cucereste un altul J!!!
De la Craciun incoace, de la tonele de turta dulce executate, am ramas cu gandul la combinatia “scortisoara-nucsoara-cardamon-cuisoare”, asa ca am facut cu ea si prajitura simpla si acum si cu crema.
Amandoua au iesit senzationale!!!
Necesar blat:  5 oua, 8 lg zahar, 6 lg ulei, 150 ml lapte, 100 g nuca macinata, 2 lg pudra de roscove, 1 lgta plina scortisoara, ½ lgta nucsoara, ¼ lgta cardamom, 5 cuisoare, 1 plic praf de copt, 10 lg faina, 1 esenta rom.
Necesar crema: 1 plic Crem Ole de vanilie, 150 ml frisca lichida de la Meggle, 300 ml lapte.
Am batut oualele cu zaharul si uleiul, pana s-au albit si si-au dublat volumul. Am adaugat laptele si esenta de rom. Am amestecat toate prafurile: faina, praful de copt, condimentele, am pus si  nuca macinata, si le-am incorporat usor in prima compozitie (cea cu oualele). 
Am turnat in tava acoperita cu hartie de copt si am dat la cuptorul incins pentru 30 min, pana a trecut testul scobitorii.
Am lasat sa se racoreasca si am preparat crema, batand bine frisca cu plicul de crem ole si cu laptele, turnat in fir subtire.
Am intins bine crema peste blat si am ras deasupra ciocolata.
Am dat la rece peste noapte.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu