miercuri, 14 noiembrie 2012

CIORBA DE PLEUROTUS – CIORBA FALSA DE BURTA

Reteta pentru ciorbita asta am primit-o mai demult pe mail, si imi pusesem in cap sa o fac de 1aprilie familiei mele,  care este o devoratoare de ciorba de burta, inca de cand credeau ca este de pui J (copii). Din pacate, mi-a zburat din minte si  am facut-o abia acum, cand am gasit in piata ciupercile necesare.
Necesar: 600 g ciuperci pleurotus, 1 felie de telina, 3 morcovi, 2 cepe,3 gogosari rosii, 2 galbenusuri, 400 g iaurt, 100 ml otet, 3l apa, sare si piper, 5 catei usturoi.
Am tocat ceapa marunt si am pus-o la calit. Peste ea am adaugat gogosarii taiati felii si i-am lasat sa se inmoaie, apoi  morcovul si telina rase marunt. Cand au fost toate calite am adaugat apa si am lasat sa dea un clocot, apoi am mutat intr-o cratita, unde am pus si ciupercile taiate taitei (sa semene cat mai mult cu burta). Am lasat cam 20 min sa fiarba si ciupercile, apoi am adaugat otetul (puneti dupa gust) si usturoiul trecut prin presa. Am amestecat 2 galbenusuri cu iaurtul, intr-un castron mai inalt (de mixer) si am adaugat cu polonicul cate un pic de zeama (ciorba), amestecand mereu.  Dupa ce am pus destula zeama, sa ma asigur ca nu se taie cand o torn inapoi…am turnat-o inapoi J. Am potrivit de sare si piper.
Stiti cat de buna e? Super buna.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu