duminică, 4 martie 2012

CORNULETE CU MARMELADA


Nu era in intentia mea sa iasa un aluat faramicios, dar …

Necesar: 5 lg untura de porc, 550 g faina alba, 2 plicuri praf de copt, 2 lg otet, 20 lg apa, zahar pudra, 300 g marmelada de caise.

Aluatul l-am facut punand toata faina intr-un castron si adaugand peste el un amestec din untura, praful de copt stins cu otet si apa (adaugata cate putin ca uleiul la maioneza). Am amestecat bine pana nu s-a mai lipit de maini. A iesit un aluat faramicios, dar cu care se putea lucra. In loc de apa am folosit un surplus de sirop de la o baclava (deci dulce, poate asta a fost un inconvenient in obtinerea elasticitatii aluatului). Am taiat aluatul in parti mai mici, pe care le-am intins in foi, am uns bine cu marmelada si am rulat cu grija, sa nu se rupa. Apoi am taiat cu cutitul (ascutit bine) in bucatele de 3-4 cm. le-am pus in tava, pe hartie de copt si le-am dat in cuptorul bine incins, pentru 30-35 min, pana s-au rumenit usor. Cand le-am scos din cuptor, le-am dat prin zahar pudra asa fierbinti.


Observatii: Umplutura trebuie sa fie groasa sa nu curga la copt. Chiar daca cornuletele par tari la prima vedere, nu este asa (amintiti-va ca aparentele insealaJ!) , ele sunt foarte bune.
Din cantitatile astea, ies cam 60 buc.
















Un comentariu:

  1. Esti minune mare la casa omului!
    Ferice de ai tai ca te au in preajma!
    Ioana.

    RăspundețiȘtergere