marți, 20 martie 2012

SALATA ORIENTALA DE IARNA

Ei, salata asta “orientata” are pentru mine o poveste haioasa,  intr-un fel. Atat cat poate obsesia sa fie haioasa. Mai exact, a fost un an intreg, acum cativa ani, in care soacra’mea, ori de cate ori stia ca veneam la ea,  avea cartofii fierti si curatati, eu doar sa-i pregatesc salata, pentru ca, zicea ea: “nimeni nu face salata asta asa ca tine!”. Asa ca in functie de anotimp, de inspiratie si de ingrediente, am facut cred ca vreo 20-25 de salate, niciuna ca alta.

Necesar: 1 kg cartofi, 2 cepe, 1 legatura patrunjel, masline, otet, ulei, sare si piper.

Am fiert cartofii in coaja. I-am racit un pic, cat sa-i pot curata. I-am taiat cuburi si asa calzi am pus un pic de ulei peste ei. Am tocat si ceapa feliute si am pus-o peste cartofi. Am pus sare si piper, apoi un amestec din otet si ulei. Aici fiecare isi stie gusturile, si pune otet si ulei, cum ii place. Dupa ce am mestecat bine, am adaugat maslinele spalate in doua ape, sa nu pateze cartofii si patrunjelul tocat marunt. Am lasat sa se raceasca bine cartofii in salata, apoi am servit, noua nu ne place calda.

Observatii: Aveti grija sa nu luati cartofi fainosi, altfel veti avea o salata orientala cu piure! Daca lasati cartofii sa se raceasca bine, inainte de a-i curata, probabil ca o sa va iasa cuburile mai bine,  la tocat, dar cum v-am spus,  eu pun un pic de ulei peste ei calzi, si poate asta este motivul pentru care salata iese asa buna.   
Puteti pune iarna in salata asta si gogosari murati, sau gogonele (in otet), eu am pus si e foarte buna.
Si pe salata asta daca nu este in post o puteti servi cu maioneza.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu