luni, 12 martie 2012

SAVARINE CU PESMET

Vreti sa faceti ceva bun si nu stiti ce? Incercati reteta asta si va garantez ca veti fi multumiti de rezultat.
Eu nu am facut pana acum pentru ca nu aveam forme, dar  dupa ce am gasit in Auchan, nu le-am mai iertat.

Necesar: blat: 6 oua, 6 lg de zahar, 7 lg pesmet, un praf de sare.
Necesar: crema: 500 ml smantana pentru frisca Meggle,  3 plicuri zahar vanilat.
Necesar: sirop: 2 cani apa, 1 cana zahar, 1 esenta de rom, coaja de lamaie.
Necesar glazura: 1 plic Tort – Gelee de la Dr.Oetker (rosu), 2 lg zahar, 250 ml apa.
Am separat oualele. Am batut albusurile tari cu praful de sare si 3 lg de zahar. Am batut bine si  galbenusurile cu 3 lg de zahar, apoi am adaugat pesmetul si albusul tare. Trebuie sa iasa un aluat spumos,  dar care nu curge. Am uns formele, dragutele, cu unt si le-am tapetat cu faina, le-am umplut cu aluat si le-am dat la cuptorul incins pentru 15 min.
Pana s-au copt ele, am facut siropul: am pus apa si zaharul pe foc, pana a dat in clocot. Am oprit focul si am pus coaja de lamaie si esenta de rom.  Cand au fost gata si savarinutele, le-am scos din forma si le-am bagat asa fierbinti in sirop, unde le-am lasat cateva secunde. Sa nu le lasati mai mult in sirop,  pentru ca se dezmembreaza rapid!!! Eu le-am pus in spumiera si doar le-am scufundat si le-am scos. Sunt tare insetate si trag imediat la masea J! Le-am  pus pe o tava sa se raceasca.
Am batut frisca cu 3 plicuri de zahar vanilat. Daca o vreti mai dulce,  puteti pune si 2-3 lg de zahar pudra, dar eu zic ca este de ajuns si asa. Puteti sa mai puneti si un plic de intaritor de frisca sau chiar gelatina, eu nu am pus si frisca a stat foarte bine. Important este sa fi stat la rece, inainte de a o bate.
Cand savarinele s-au racit, le-am taiat capacelele, le-am umplut cu frisca, apoi am pus capacul. Deasupra am pus cu lingurita jeleu rosu si cate o zmeurica. Jeleul se face conform instructiunilor de pe plic, adica: se amesteca praful de jeleu cu 2 lg de zahar si 250 ml apa, apoi se pun pe foc pentru un minut. Eu am mestecat mereu in el sa se racoreasca si sa inceapa sa se inchege, apoi am pus peste savarine cate putin,  sa nu curga prea mult pe margini.
Se poate unge deasupra si cu gem sau dulceata, se poate pune si cate un mot de frisca, se poate ce vreti voi.
Le-am dat la rece pentru (macar) 2-3 ore.

Observatii: Daca aveti forme ca ale mele, si vreti sa faceti mini savarine, umpleti doar pe jumatate forma, daca vreti savarine mari, umpleti pana sus si chiar cu un pic de burtica. Iar daca aveti o seringa de ornat pentru frisca este si mai bine (desi a mers foarte bine si cu lg). 




























2 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Doamne fereste,n-am mai vazut asa ceva...facut in casa!
      Esti cea mai tare din tot neamul,chiar daca unii nu vor sa recunoasca.
      Nu mi-ar iesi chiar daca as avea toate ingredientele din lume!!!
      Ioana.

      Ștergere