marți, 27 iunie 2017

DULCEATA DE PEPENE ROSU

Mie imi place pepenele rosu foarte mult si l-as manca non stop, asa ca  incerc sa profit la maxim de el, manancand miezul si facand dulceata din coaja.

Dintr-un pepene de 6,5 kg am avut 1,2 kg de coaja verde (care se arunca), 1,4 kg de partea dintre coaja si miez, pe care o folosim la dulceata, si restul miez, in jur de 4 kg. Deci pierderea este minima, cam 20% ☺  !

Cum procedez eu este simplu: tai pepenele in felii si scot tot miezul pe care il fac cuburi si il pun in casolete mari in frigider. Asa sta si rece si portionat si nici nu aluneca de pe raft, cand deschid copii frigiderul!

Feliile fara miez le intorc in mana cu coaja  in sus si le curat de partea verde (externa) ca pe cartofi, dupa care ce ramane te tai cubulete mici. Le pun intr-un castron, pun zaharul peste ele, si las cam jumatate de ora sa scoata tot sucul din ele. Zahar am pus aproape 1 kg, la cantitatea de 1,4 cuburi.

Cand s-a topit bine zaharul, (verificati sa nu fie la fundul castronului), le torn in cratita si le pun pe aragaz la foc mic, unde stau, mestecate din cand in cana, pana scade si incepe sa se lege siropul. Am taiat o jumatate de lamaie, fara samburi, in felii subtiri, si am pus in dulceata, si am lasat pana s-a ingrosat bine dulceata. tot procesul asta poate sa dureze si 3 ore, dar nu va speriati, nu se lipeste si nici nu face spuma care sa necesite prezenta voastra langa aragaz!

Eu torn dulceata fierbinte in borcane, si le intorc cu fundul in sus, pana se racesc, sa se videze singure!

Observatii: Inainte de a va apuca de el, spalati pepene bine (doar pe afara, da ?).







 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu