duminică, 1 aprilie 2012

SALATA DE LEURDA


Va dati voi seama cat de lunga a fost ziua in care bunul Dumnezeu a zis:  "Să dea pământul din sine verdeaţă: iarbă, cu sămânţă într-însa, după felul şi asemănarea ei, şi pomi roditori, care să dea rod cu sămânţă în sine, după fel, pe pământ!"    ???
Va dati seama cat a muncit, ca sa avem atatea si atatea posibilitati si bunatati?

Leurda este una dintre acestea! Primavara este cea care ne-o ofera pe tava! N-o ratati!!!
In afara faptului ca este foarte gustoasa, are calitati peste calitati, de cateva ori mai puternice decat usturoiul, a carui surioara se pare, ca este. Cunoscuta de 3000 de ani, este o planta care tine cu casa, adica nu s-a lasat dusa pe alte continente, fiind regasita doar in Europa noastra. O cura de 3 saptamani, cu doua portii de salata de leurda pe zi, detoxifica organismul, curata sangele (nu scoate petele! J)  si scade nebunaticul colesterol negativ.

Necesar: cateva legaturi de leurda, 5-6 buc. arbagic, cateva ridichi, 1 castravete lung, ulei si otet.

Am spalat bine leurda, i-am taiat cozile, apoi am taiat-o fasii de 2-3 cm. Am taiat feliute castravetii, ridichiile si arbagicul. Desi salata asta nu are nevoie de sare, eu am pus totusi un praf. Am pus o lg de otet si doua de ulei. ar fi fost de preferat de masline, dar la momentul asta nu aveam, asa ca am folosit ulei de floarea soarelui.  Am amestecat bine.
Peste ea, am pus si cateva cubulete de piept de curcan, facut la cuptor, dar daca este post, renuntati la asta.
Este o salata excelenta, iar mie imi place foarte tare gustul, pentru ca in toate salatele adaug usturoi verde, atunci cand am. 


Observatii: Puteti sa folositi zeama de lamaie in loc de otet.
Daca aveti mai multa leurda si este proaspata, dar nu ofilita, puneti-o in pungi de plastic, nespalata, si o puteti pastra la frigider cateva zile, dar nu mai mult de o saptamana.








Un comentariu:

  1. Eu n-am vazut niciodata Leurda,dar s-o mai si mananc si(mai greu)...s-o mai si gatesc!
    Esti culmea culmilor!
    Ioana.

    RăspundețiȘtergere