luni, 2 aprilie 2012

SARMALUTE DE POST IN FOI DE STEVIE

Cine spune ca postul este saracacios, limitativ si repetitiv, inseamna ca nu are nici un pic de imaginatie!!! Sunt atatea posibilitati de combinatii, ca poti face cate o mancare pe zi, fara sa te repeti, chiar si intr-un post atat de lung, cum este cel al Pastelui.

Necesar: cateva legaturi de stevie proaspata, 1 cana orez, 2 morcovi, 2 cepe mari, 3 catei de usturoi, 3 lg bulion, 1 legatura marar.

Am pus ceapa, tocata marunt la calit in ulei incins. Am adaugat peste cateva minute si morcovul ras marunt, apoi si orezul. Am pus cate putinica apa, doar atunci cand orezul o consuma pe cea dinainte. Cand orezul a fost gata, am tocat o legatura de marar si am adaugat-o in compozitie, pe care mai apoi am lasat-o sa se raceasca. Tot acum am pus si usturoiul pisat bine. Pana s-a racit orezul, am spalat bine frunzele de stevie si le-am taiat cozile. Am pus o craticioara cu apa pe foc si cand aceasta a fiert, am scufundat 2 minute foile de stevie in ea. Le-am scos, le-am scurs bine si m-am apucat de umplut. Pentru ca stevia abia a iesit, frunzele ei sunt inguste, dar am pus cate doua, una langa alta (coada la cap) si le-am umplut mai usor. Oricum iti trebuie ceva rabdare, pana dai gata invartitul de sarmale asa mici!!!
Pentru ca orezul era facut, iar frunza de stevie oparita, am pus sarmalutele un pic la cuptor, intr-o tava unsa cu putin ulei, iar peste ele am turnat cele trei lg de bulion subtiate cu un paharel mic de apa. La cuptor nu au stat mai mult de 20-25 minute.
Observatii: Puneti frunzele cu nervurile in sus, sa ramana pe interiorul sarmalutei. Daca stevia nu este asa tanara, taiati nervura inainte sa opariti frunzele.
Sunt excelente, se stie!!! Usoare si gustoase!

Observatii: Daca va vine pofta de sarmalute din astea, cand nu este post, o lingura de smantana sau de iaurt deasupra este binevenita.
















Un comentariu: