joi, 24 august 2017

FASOLE BOABE CU SOS DULCE PICANT

Buna fasolica...pentru post...si pentru oricand!!!

Necesar:1 kg fasole alba cu bob mic, 1cutie suc de rosii de 500 ml, 3 cepe, 1 lg de zahar, sare si piper, 1lg otet, verdeata pt servire.

Am spalat fasolea bine si am pus-o la fiert.

Ideal ar fii sa stii din timp cand ai pofta de fasole ca sa o lasi macar cateva ore la inmuiat, dar de data asta nu am avut ragazul necesar.

Am schimbat apa de cateva ori, pana a fost gata fiarta. Stiu ca sunt guri care spun ca isi pierde tot gustul, insa eu nu vad lucrurile asa!

Pana a fost fiarta fasolea, am facut sosul: am taiat ceapa feliute subtiri si am pus-o la calit in tigaie cu un pic de ulei. Dupa ce a fost gata,  am bagat-o in robot si am facut-o pasta (asa ca nu conteaza prea tare cum o taiati, totul e sa fie inmuiata bine, fara a fi arsa). Am pus pasta inapoi in tigaia antiaderenta si am adaugat sucul de rosii diluat cu un paharel mic de apa (100 ml) si otetul,  amestecat cu zaharul, sarea si piperul din plin.

Am lasat la foc foarte mic pana s-a legat ca un sos fara sa scada prea mult, dupa care am adaugat fasolea si am mestecat mai mereu, lasand pe foc pana sosul a ajuns la consistenta din imagine, si gusturile s-au intrepatruns.

Am presarat la servire marar verde tocat.

Observatii: pentru cei care cred ca piperul nu este de ajuns, pot folosi cu incredere si pasta de ardei iute sau din cel uscat (la noi piperul e de ajuns ca si iuteala).











 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu