sâmbătă, 9 august 2014

PRAJITURA ALCAZAR

Pe cat este de buna prajitura asta (si va spun ca este excelenta!!!), pe atat este  de pretentioasa. Si are cam mult zahar….zic eu….in rest …numai de bine J!!!

Necesar foi: 12 albusuri, 360 g zahar, 360 g nuca macinata, 3 lg faina, 1 plic praf de copt.
Necesar crema: 12 galbenusuri, 260 g zahar pudra, 3 plicuri zahar vanilat, 300 g margarina.
Albusurile le-am batut tare cu un praf de sare, am  adaugat zaharul si am amestecat foarte bine. Am adaugat nuca si praful de copt, apoi faina, amestecand usor cu spatula de silicon.
Poti sa imparti compozitia in trei parti egale sau poti sa imparti ingredientele in mod egal si sa le bati pe fiecare transa, cu cateva minute inainte sa le pui la cuptor.
Oricum ai face, se fac 3 foi.
Am pus in tava aragazului  hartie de copt unsa cu un pic de  ulei, am intins cu spatula prima foaie si am dat-o la cuptorul incins.  Voi va cunoasteti mai bine cuptorul, aveti grija ca se ard foarte usor. Se coc la foc mare si apoi la foc mic. Am lasat foile la racit, pe foaia de hartie. Devin usor crocante la racire si deci casante.
Pentru crema, galbenusurile le-am amestecat  bine cu zaharul si zaharul vanilat, apoi le-am pus  pe abur pana s-au ingrosat putin.
Am mixat margarina bine si am adaugat  putin cate putin din compozitia cu galbenusuri, racita.
Am montat prajitura intr-o casoleta mare pe foaie alimentara, sa o pot scoate usor.
Glazura in reteta originala este krantz ( 50 g zahar tos se caramelizeaza cu  50 g nuca macinata, se toarna topitura pe un fund uns cu putin ulei si dupa ce se raceste se farama si se pune peste prajitura), dar eu nu am mai avut rabdare si am uns deasupra cu putina crema si am presarat ornamente de ciocolata.
Am pus la frigider pana a doua zi. Se pastreaza la frigider, crema se inmoaie repede la caldura. 
Observatii: Este o prajitura excelenta, dar trebuie avut grija pe traseu si la foi sa nu se arda, si la crema sa nu se prinda, si la margarina sa nu fie lichida si sa strice crema, la musafiri sa nu manance toata prajitura……




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu