miercuri, 6 august 2014

PRAJITURA CU CAISE SI CREMA CU MASCARPONE

Necesar blat: 5 oua, 6 lg zahar, 3 lg ulei, 1 plic praf de copt, 2 lg cacao (eu am pus roscove), 7 - 8 lg faina.
Necesar crema : 1 borcan mare de compot de caise (jumatati), 300 g mascarpone, 300 ml frisca lichida Meggle, 1 pliculet gelatina,  100 ml apa, 1-2 lg zahar (optional).
Am batut oualele cu zaharul si uleiul. Am amestecat faina cu praful de copt si roscovele, si le-am incorporat usor in compozitia cu oua. Am pus in tava, pe hartie de copt, la cuptorul incins, pentru 25 min.
Am lasat sa se racoreasca blatul, si am facut crema. Am batut mascarponele cu 100 ml de compot de caise, am adaugat frisca batuta tare. Daca credeti ca nu este destul de dulce, mai adaugati 1 lg de zahar pudra.   Am pregatit gelatina cum scrie pe plic si am racorit-o mestecand mereu in ea. Cand a fost  doar calduta, am turnat-o in compozitie si am amestecat bine.  Am lasat un pic la rece.
Am scurs bine caisele. Am taiat blatul in 3 felii. Am insiropat prima felie cu compot de caise, am pus un strat generos de crema, jumatatile de caise deasupra, operatie pe care am mai repetat-o inca odata. Am pus ultima felie pe care am insiropat-o foarte putin. Am dat la rece de seara pana dimineata.
Prajitura am montat-o in aceeasi tava in care am copt blatul, pe aceeasi hartie de copt, ca sa stea bine crema, sa nu curga si sa o pot scoate usor.
 Observatii: Foarte buna prajitura. Dupa ce puneti caisele pe a doua felie, mai puneti un pic de crema peste ele,  sa adere si capacul, eu nu am mai pus si nu era chiar legata prajitura (asta nu inseamna ca nu s-a mancat J!).






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu