marți, 28 martie 2017

PLACINTA FOARTE RAPIDA DE MERE


Cum mere se gasesc prin toate casele, asigurati-va ca aveti si un foietaj in congelator, si cand aveti chef de ceva dulce rapid, in post sau nu, sau cand va pica musafiri neasteptati, faceti placinta asta.

Necesar: 1 foietaj Bella de 800g (sau doar o foaie de 400g), 6-8 mere mari, 5 lg zahar, 1 lg scortisoara, nuca, migdale, alune (optional), 1 ou.

Am curatat merele de coaja si seminte si le-am dat prin razatoarea mare. Le-am pus intr-un castron, si le-am amestecat cu zaharul si scortisoara, si le-am lasat sa stea, sa-si lase sucul, pana s-a dezghetat foietajul.

Foietajul decongelat l-am mai intins un pic cu sucitorul.   Am decupat o foaie si am pus-o in tava pe foaie de copt. Deasupra am pus merele un pic scurse.

Am taiat foietajul in fasii si am acoperit merele, trecand cu ele pana sub foaia de jos, sa nu se desfaca la copt. Am format floricele si frunze. Am uns cu ou si  am pus la cuptorul incins, la foc potrivit,  pentru 20-25 min, pana se rumeneste foietajul.
Am facut si placinte rotunde si patrate si dreptunghiulare, in functie de tava folosita. Toate arata bine J si gustoooase rau!

Observatii: Daca  este post, ungeti placinta cu ulei sau apa minerala si presarati un pic de zahar tos.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu