duminică, 8 aprilie 2012

SPROT PRAJIT CU MAMALIGUTA SI SOS DE USTUROI

Am luat si sprot, pentru ca e bun si ii place Laviniei. Dar va inchipuiti, ce inseamna sa cureti 1 kg de sprot de intestine? Stiu ca se pot praji intregi, fara sa se mai curete, dar eu nu pot sa-i inghit, daca nu ii curat. Asa ca am luat la mana toti cei 153 de pesti din kilogramul meu de sprot.

Necesar: 1 kg sprot congelat, 300 ml ulei, 2 lg faina, 1 lg pesmet, 3 lg malai, 3 capatani usturoi, 3-4 lg de smantana (doar daca nu este post), o mamaliguta si muuuuulta rabdareeee.

Asa cum am spus, am curatat pestii de intestine, i-am spalat de mai multe ori si i-am pus la scurs. N-am vrea sa ramana apa in burta lor si sa vina in contact cu uleiul incins! Am amestecat faina, pesmetul si malaiul, si le-am pus intr-o farfurie. Am dat toti pestii prin amestecul asta si i-am pus la prajit in ulei incins. I-am lasat pe fiecare parte cateva minute, apoi i-am scos pe o farfurie acoperita cu prosoape de hartie absorbanta.
Am curatat usturoiul si l-am trecut prin presa. Am pus un praf de sare peste el si 1 lg de ulei, apoi smantana si am frecat bine. Daca este post, frecati usturoiul cu sare si ulei, putin cate putin, ca la maioneza, pana ajungeti la cantitatea necesara.
I-am servit bineinteles cu mamaliguta, pentru ca este o lege nescrisa, dar acceptata si respectata de toata lumea, cum ca pestele trebuie insotit de mamaliga si mujdei!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu