duminică, 1 aprilie 2012

PLACINTA CU URDA SI MARAR

In stimularea inspiratiei, de multe ori, dau o cautare pe Goguta, dar doar dupa imagini! Daca este vreo imagine care imi face cu ochiul, atunci citesc si reteta. Asa am ajuns la placinta cu urda si branza a Laurei Laurentiu. Arata senzational si am stat zile intregi cu imaginea asta in minte, pana am reusit sa-mi fac un pic de timp si s-o pun in aplicare.
Foietajul iese super bun si trebuie tinut minte si pentru alte combinatii.

Necesar: Aluat:  400 g faina, 2 galbenusuri, 1 praf de sare, 100 ml apa minerala, 1 iaurt Cremoso simplu (125g);
Necesar: pentru impachetat: 200 g margarina, 30 g faina (2 lg rase);
Necesar: umplutura: 1 kg urda, 5 oua, 1 legatura marar, 1 praf de sare.
Necesar: pentru uns: doua galbenusuri, 1 lg apa minerala.

M-am apucat de aluat, plecand pe premisa ca nu are cum sa-mi iasa ca in pozele ei.
Am amestecat in ordine: galbenusurile cu apa minerala, sarea, iaurtul si faina. Am omogenizat bine, dupa care am framantat bine, mutand aluatul pe masa unsa cu putin ulei. Am impartit aluatul in doua, si am intins doua foi. Pe fiecare le-am uns cu amestecul de margarina si faina. Atentie, din amestecul asta trebuie sa va incadrati la uns fiecare foaie, de cate doua ori. Foilor intinse, am incercat sa le dau o forma patrata. Pe latura fiecarui patrat, am facut cate doua crestaturi, care sa ma ajute la impachetat foile. Am inceput plierea de la colturile din exterior, catre interior, intotdeauna opuse. Cand am adus toate marginile in centru, am intors invers, am uns cu ulei si am dat la frigider pentru 15 min. Dupa scurgerea timpului, le-am scos din frigider, le-am intins cu sucitorul incepand din centrul guguloiului, si am repetat operatiunile: ungerea cu margarina, crestarea laturilor, impachetarea, ungerea cu ulei si punerea in frigider, dar de data asta pentru 30 min.
Umplutura a fost simplu de facut: am amestecat urda cu mararul tocat marunt si cu oualele batute bine. Laura a pus jumate-jumate, branza sarata si urda, dar eu am lasat-o simpla.
Am scos aluatul de la frigider,  am intins o foaie direct pe hartia de copt , pe care am pus-o in tava, intepand-o din loc in loc cu furculita. Am repartizat uniform deasupra ei, umplutura si am presarat un praf de sare. A doua foaie a invelit umplutura. Am taiat in patrate placinta, asa cruda si am uns bine pe deasupra si pe taieturi cu amestecul de galbenus si apa minerala. Am pus-o la cuptorul incins, la foc potrivit, pentru vreo 50 min. Curiozitatea si nerabdarea m-au facut sa aprind becul cuptorului din 5 in 5 minute!

Observatii: Masa sau suprafata pe care lucrati aluatul sa fie mereu unsa cu ulei.

Ce sa va spun, a iesit senzationala!!! Uitati-va la pozele finale si spuneti voi ca nu arata bestial?!? Tare imi pare rau ca aparatul meu foto nu este atat de bun, incat sa redea realitatea!!!






































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu