marți, 10 aprilie 2012

PASCA FARA ALUAT

O sa va spun reteta de pasca pe care o fac eu, si care este extraordinar de buna. Este aproape o prajitura. Am gasit-o pe undeva pe net si am mai modificat-o eu putin.

Necesar: 1 kg branza dulce  de vaci, 6-7 lg faina, 1 si ½ plic de budinca de vanilie, 1 praf de copt, 2 lg zeama de lamaie, 300 g smantana, 6-7 oua, 15 lg zahar, 5-6 plicuri de zahar vanilat, 200 g stafide aurii si negre, coaja de la o lamaie, coaja de portocala, cativa mieji de nuca.

Am amestecat branza cu zaharul si zaharul vanilat. Am adaugat coaja de lamaie si portocala rasa marunt, smantana,  stafidele si nucile macinate mai mare. Am separat oualele, galbenusurile le-am adaugat peste compozitia rezultata pana acum, iar albusurile le-am batut tari cu 1 lg zahar pudra. Am adaugat faina amestecata cu praful de budinca (direct din plic, fara sa o pregatim), si praful de copt stins cu zeama de lamaie. Ultimele, incet si cu grija, am adaugat albusurile. Am pus compozitia in tavi cu forma ondulata, pe hartie de copt, pe care nu le-am umplut pana sus pentru ca mai creste la copt. Pentru cine nu foloseste hartie de copt, stiti procedeul: ungeti forma cu unt, o tapetati cu faina, apoi turnati compozitia. La cuptor o sa stea cam 1 ora. Puteti sa incercati cu scobitoarea, dar sa nu va ingrijorati daca la mijloc vi se pare ca este cruda. Se va intari atunci cand va fi racita complet. Clar ca o veti lasa la racit in forma, si o veti taia, cel mai bine a doua zi.

Observatii: Daca veti considera ca branza este cam moale, inainte de a o turna in tava,  puneti si jumatatea ramasa din al doilea plic de budinca sau 1 lg mare cu amidon. Sa nu va speriati, daca dupa ce ati scos-o de la cuptor, rumena si umflata, ea mai scade, asa trebuie, se aranjeaza branzica.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu