duminică, 1 aprilie 2012

FASOLE BATUTA CU USTUROI

Necesar: 1 kg fasole boabe alba, 3 capatani usturoi romanesc, 300 ml ulei, 2-3 lg zeama in care au fiert, sare si piper, 2 cepe, 1 lg mare bulion.

Am pus fasolea la inmuiat pentru vreo ora, apoi am pus-o la fiert. Am schimbat 4 ape, pana m-am declarat multumimta. Am scurs-o si am oprit intr-un paharel putin din zeama in care au fiert. M-am apucat sa le zrobesc manual, adica cu “scula” cu care fac piureul (nu stiu cum se cheama). Mi-e urat sa stau sa spal robotul sau  masina de tocat!!!
Pe masura ce zdrobeam boabele adaugam si cate putinica zeama sa fie mai usor de amestecat. Apoi am pus uleiul cate putin, ca la maioneza, apoi usturoiul trecut prin presa. La sfarsit am potrivit de sare si piper. Am pus 2 cepe, taiate feliute, la calit in putin  ulei incins. Cand au fost gata am adaugat si bulionul si am mai lasat un pic pe foc. Am pus ceapa calita deasupra fasolei cu  tot cu ulei.
Am servit cu salata de leurda.














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu