luni, 7 octombrie 2013

VARZA A LA CLUJ

Nu stiu cum se face varza a la Cluj, asa ca am facut-o,  cum am crezut eu ca ar trebui s-o  fac J.

Necesar: 1 kg carne tocata, 1 varza mare dulce, 200 g orez, 6 cepe, 2 cutii rosii taiate in bulion, cateva foi de dafin, piper boabe, 1 morcov, 1 bucatica mica de sunca afumata, 1 cana suc de rosii, 1 plic condimente pentru carne tocata de la Galeo.
Am tocat varza, am frecat-o bine cu sare mare si am pus-o la fiert.
Am tocat ceapa, si am impartit-o in trei.
O treime am pus-o in tigaie, impreuna cu morcovul, ras foarte marunt, si cu orezul, spalat in vreo 3 ape. Am adaugat cate putina apa, pana orezul a fost aproape gata.
Celelalte 2 parti de ceapa, le-am pus la calit in alta tigaie, peste cubuletele de sunca,  iar peste toate, am pus toata carnea tocata. Cand carnea s-a albit, a fost semn ca era gata. Am adaugat condimentele si am amestecat bine.
Am amestecat orezul cu carnea. Am pregatit o tava in care am pus un rand de  varza fiarta, potrivita la gust, de sare si piper, unul de carne preparata, un strat de rosii din conserva cu tot cu bulion, un rand de varza calita si deasupra inca unul de rosii in bulion. Am pus un polonic de zeama   de la varza fiarta si o cana de suc de rosii.  
Am presarat deasupra boabe de piper, foi de dafin, cateva patratele de sunca afumata si am dat-o la cuptor, pentru 45 min.
A iesit minunata!
Am servit-o cu mamaliguta calda si cu ceapa de apa frecata cu sare (imi ploua si acum in gura)!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu