marți, 23 iunie 2015

PRAJITURA CU GRIS SI VISINE

Necesar: 5 oua, 10 lg zahar, 6 lg ulei, 3 plicuri zahar vanilat, 2 esente de vanilie, 300 ml lapte, 25 lg gris, 1 plic praf de copt, 1 compot de visine, 1½  lg amidon.

Am batut oualele cu zaharul si uleiul pana s-au albit si si-au dublat volumul. Am adaugat 150 ml de lapte, 1 plic de zahar vanilat si 1 esenta. Grisul  l-am adaugat in ploaie, impreuna cu praful de copt, amestecand bine. 

Am turnat compozitia in doua tavi patrate mai mici (de 20x20 cm), pe hartie de copt si am dat la cuptorul incins. Am lasat cam 30-35 min, pana s-a rumenit usor pe deasupra. 

In timpul asta, am pus restul de 150 ml de lapte pe foc, cu 2 lg de zahar, 1 esenta de vanilie  si 2 plicuri de zahar vanilat, pana s-a topit bine zaharul.


Am turnat peste prajitura, si am mai dat-o cateva min la cuptor. Am taiat-o cand s-a racorit.

Am facut glazura, dizolvand amidonul in 300 ml compot de visine, dupa care l-am pus pe foc, pana a ajuns la consistenta unui sos mai gros. Am pus cate o lingurita de glazura pe fiecare prajitura, si peste cate o visina intreaga din compot.

A iesit…. perfecta!!!

Observatii: Trebuie neaparat insiropata, altfel este inecacioasa.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu