miercuri, 17 iunie 2015

MUSACA DE FASOLE GALBENA SI CARNE DE PUI

Unde scrie ca musacaua este strict cu cartofi si carne, cum sustine un prieten de-al meu????  

Am luat o fasolica galbena pastai frumoasa cu gandul sa fac o salata din ea, si o carne tocata de pui care trebuia sa ajunga chiftele, dar cum socoteala de la piata :), nu se mai potriveste si acasa in bucatarie, mi-a venit in cap sa incerc o musaca din ele doua, sa vad ce iese.

Necesar: 1 kg fasole galbena, 500 g carne tocata de pui, 3 cepe, 2 morcovi, 5-6 catei usturoi, 1 conserva rosii taiate fara coaja, 2 oua, 200 g iaurt, 3 lg bulion, sare si piper.

Am curatat fasolea si am rupt-o in bucati. Am spalat-o bine si am pus-o la fiert in oala cu presiune. In 20 min era gata. 

Pana a fost fasolea gata,  am pregatit si carnea. Am pus la calit morcovul taiat cubulete si usturoiul, am lasat cateva minute, sa ma bucur de mirosul special, apoi am adaugat si ceapa taiata maruntel. Cand si ceapa s-a inmuiat, am pus peste ele, cutia de rosii, o cana de apa  si carnea de pui. 

Trebuie sa stati langa tigaie , sa intoarceti mereu carnea, sa se faca uniform. Cand carnea s-a albit este semn ca este gata, asa ca am adaugat sare si piper si  am stins focul.

Am scurs fasolea si am pus un strat in doua  tavi de sticla unse cu ulei. Deasupra am repartizat o parte din compozitia de carne, un alt strat de fasole, iar carne , fasole si carne, pana am terminat . Peste ele,  am turnat sosul de la carne si oualele batute cu iaurt si bulion, si inca un praf de sare si piper.

Am pus la cuptorul incins pentru 25-30 min, pana s-a rumenit pe deasupra.   Pentru ca toate sunt gata inainte de a le pune la cuptor, acolo nu sta decat pana se incheaga compozitia cu ou de deasupra.
Am servit calda,   cu iaurt.

Nici nu ma asteptam sa iasa atat de buna si sa-mi placa atat de mult.


Observatii: Cine vrea poate sa presare si ceva verdeata pe deasupra, la servire.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu