vineri, 9 ianuarie 2015

PRAJITURA CU ZMEURA

Pe prajitura asta am “incropit-o” de revelion J, impreuna cu alte 5-6 “surori”. A iesit super buna, combinatia de gusturi  dulce si acrisor fiind de pastrat!

Necesar: 1 cana mare  zmeura (congelata am avut eu) , 5 oua, 8 lg zahar, 7 lg zahar, 300 ml lapte dulce, 15 lg faina, 1 plic praf de copt, ½ esenta de fructe de padure, 300 ml frisca lichida de la Meggle.
Am scos zmeura de la congelator din timp, sa se dezghete si am presarat peste ea o lg de zahar, sa-si lase sucul.
Am batut oualele cu zaharul, uleiul, si 200 ml lapte. Am adaugat esenta si faina amestecata cu praful de copt. Am turnat compozitia in tava, pe hartie de copt si am pus-o la cuptorul incins pentru 30-35 min. Cand a fost gata, l-am dat afara in iarna J, si l-am lasat sa se raceasca bine.
Intre timp am scurs zmeura si  am pasat-o bine. Am batut frisca tare si am amestecat-o cu piureul de zmeura, din care am oprit cateva linguri.
Am adus blatul racorit, l-am insiropat cu restul de lapte si am intins crema uniform.
Pe cele cateva linguri de zmeura oprita, impreuna cu sucul lor de mai devreme,  le-a m amestecat cu o lg de zahar pudra amestecat cu 1 lg rasa de amidon, si le-am pus un pic pe foc, pana s-au legat ca un sos.
La servire, am pus din sosul asta cate o ligurita deasupra.
Observatii: Crema nu  are nevoie de gelatina sau alti intaritori. Pusa la rece frisca se intareste, iar a doua zi este perfecta.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu