duminică, 11 ianuarie 2015

PRAJITURA DE ALBUS CU NUCA SI CREMA DE FRISCA

Necesar: 8 albusuri, 10 lg zahar, 8 lg faina, 1 plic praf de copt, 2 plicuri de zahar vanilat, 150 g nuca maruntita, 2 plicuri de budinca de frisca de la Dr.Oetker, 500 ml lapte, 6 lg zahar pudra, 150 g margarina, 4 foi mici de napolitana.
Am batut albusurile tari cu un praf de sare,  cu 10 lg de zahar tos si cu zaharul vanilat. Am amestecat faina cu praful de copt si nuca maruntita,  si am incorporat-o usor in albusuri, cu spatura, mestecand  circular de sus in jos. Am turnat compozitia in tavi mici patrate (20 x 20 cm), pe hartie de copt, si am dat la cuptorul incins pentru 25-30 min, la foc mediu spre mic.
Intre timp am  preparat budinca. Am pus praful de budinca intr-un castron, impreuna cu zaharul pudra si cateva lg de lapte si l-am amestecat bine, sa se dizolve. Restul de lapte l-am pus pe foc. Cand a inceput sa clocoteasca, am turnat in fir subtire budinca dizolvata, amestecand mereu. Am lasat pe foc, pana a inceput sa se inchege, mestecand constant.
Am pus-o afara la racorit, pentru vreo 10 min, apoi am incorporat in ea si margarina, putin cate putin.
Avand si blatul si crema de frisca racite, m-am apucat de asamblat.
Am pus peste blatul de albusuri si nuca, crema, intinzand-o bine, apoi o foaie de napolitana, presand usor sa se lipeasca, apoi am intors-o cu foaia de napolitana in jos (ca baza) si am facut si pe partea cealalata la fel – adica am uns cu crema si am  lipit foaia de napolitana. Am oprit un pic de crema si pentru deasupra.
Am pus peste foaia de napolitana o foaie de hartie de copt si o carte care sa o preseze usor. Dupa vreo 2 ore, am dat cartea jos si am uns foaia de napolitana cu crema oprita, iar peste ea am ras ciocolata neagra.
A iesit super, blatul de albusuri cu nuca, face sa fie excelenta orice prajitura, in combinatie cu orice crema!!!
 Observatii: Daca ouale sunt mici, folositi 10 albusuri.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu