miercuri, 14 octombrie 2015

SPIC CU MERE SI SCORTISOARA

Atata foietaj mai aveam, cam jumatate dintr-o foaie, restul era gata "impletit" cu feta si salam, cand a trecut Lavinia prin bucatarie, si mi-a zis ca i-ar placea un foietaj umplut cu mere. Cum sunt deschisa la sugestii mereu, m-am apucat de treaba.

Necesar: 6 patratele de foietaj (10/10 cm), 1 mar mare, 1 ou, 2 lg zahar pudra, 1 lgta zeama de lamaie, ½ lgta scortisoara.

Am ras marul, curatat de coaja si seminte, prin razatoarea mare, si am presarat deasupra lui, zaharul pudra si zeama de lamaie.

Am impartit jumatatea de foaie in patrate, cat de cat egale si mi-au iesit 6 bucati. Pe fiecare patratel, am trasat orizontal 3 linii, cu cutitul, fara sa tai. Pe fiecare dreptunghi exterior, am taiat fasii verticale cam la jumatate de  cm distanta intre ele. Cum pare greu in teorie, uitati-va la pozele de la spicul cu salam sau feta, si va fi foarte usor.

Am scurs bine merele si am repartizat cate o lg pe fiecare dreptunghi, ramas netaiat (cel din mijloc). Am luat fiecare fasiuta si am petrecut-o pe diagonal peste umplutura si peste fasiuta dinaintea ei.
Cand am impletit tot, am lipit un pic ultima fasiuta, turtind foietajul,  sa inchid capatul, sa nu se desfaca la copt.

Am uns cu ou batut si am dat la cuptorul incins, la foc potrivit,  vreo 12-15 min, pana s-a rumenit.


Sunt super gustoase si calde si reci.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu