marți, 5 mai 2020

Lipie de casa cu rozmarin


Pai nu faceam eu o lipie calda care sa mearga cu  puiul condimentat la cuptor?

Necesar: 500 g faina, 1 ou, 20 g drojdie proaspata, 100 ml lapte, 1 lg zahar, 1 lg sare (rasa), 2 lg ulei, 3-4 rosii cherry, 3-4 masline negre mari, 2 fire de ceapa verde, ½  lgta rozmarin uscat.

Am facut maiaua: in laptele caldut am dizolvat drojdia proaspata, peste care am pus lingura de zahar (rasa)  si 2 lg de faina. 

Am amestecat usor si am lasat-o sa actioneze, intr-un castron inalt (de mixer) acoperit. A crescut imediat (in vreo 15 min).  

Intr-un lighenas, am pus toata faina, amestecata cu sarea , am facut o adancitura in care am pus oul batut (din care am pastrat foarte putin pentru uns) si maiaua crescuta. Am framantat bine, adaugand treptat si uleiul. 

Coca rezultata am pus-o in alt lighenas, uns cu ulei, acoperita cu un servet de bucatarie. Am lasat la caldurica peste o ora, ca m-am luat cu alta treaba.  

Am mutat coca crescuta pe masa, si am mai framantat-o un pic. Am intins-o cu degetele direct pe tava (pe foaie de copt) si am facut adanciturile cu degetele indoite.   Am pus in tava de la aragaz, dar daca o vreti perfect rotunda, o puneti intr-o tava rotunda.

Pe deasupra am uns cu restul de ou batut pastrat, am tocat maruntel si maslinele si rosiutele, la fel si partea verde de la ceapa. Le-am presarat pe toate pe deasupra, impreuna cu rozmarinul. 

Am mai lasat 10 min sa mai creasca, dupa care am bagat- o la cuptorul incins, unde  am lasat-o cam 20-25 min (depinde de cat de  groasa ati intins-o).   

Este senzationala.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu