duminică, 3 mai 2020

Prajitura cu nuca si crema alba


Stiu ca „prafurile” nu sunt bune si incerc sa le ocolesc cat pot, dar cand ma grabesc, si vreau o prajitura gustoasa, mai „gresesc” si eu...

Necesar blat: 5 oua, 12 lg zahar, 7 lg ulei, 1 esenta rom, 100 ml lapte, 12-14 lg faina, 1 plic praf de copt, 1 lgta rasa scortisoara, 200 g nuca macinata.

Necesar crema: 1 plic Crem Ole de vanilie, 250 ml frisca lichida, 150 ml lapte.

Am batut oualele  cu zaharul pana si-a triplat volumul, apoi am adaugat uleiul si am mixat bine. Am adaugat laptele si esenta de rom, apoi faina amestecata cu praful de copt.

Din nuca macinata am oprit 2 linguri pentru ornat, restul am amestecat-o cu scortisoara si am pus-o in compozitie.

In tava  inalta (27x40x7cm) am turnat toata compozitia pe hartie de copt si am pus-o pentru 30 min in cuptorul incins, la cea mai mare temperatura.  Cand a trecut proba cu batul de frigaruie ...e gata.

Crema se face rapid, asa ca am facut-o abia cand blatul s-a racorit.  Am batut bine frisca lichida pana s-a intarit, apoi am adaugat plicul de crem ole si laptele. Daca vi se pare ca este prea tare, mai puneti cate o lg de lapte, pana ajunge la consistenta dorita.

Blatul racit l-am taiat in doua pe orizontala, scotand „capacul” (1/3 din blat). 

Partea de jos am insiropat-o cu cateva lg de lapte, iar cea de deasupra am faramitat-o si am pus-o intr-un castron. Dupa ce am intins crema bine, am presarat frimiturile de blat si am apasat usor sa se lipeasca de crema, fara sa le turtesc prea tare.

Am presarat si nuca deasupra si betisoare de cioco si am pus-o la rece cateva ore.











   



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu