marți, 5 mai 2020

Paine cu ceapa, cu masline sau simpla


Sa ne intelegem, eu fac intotdeauna lucrurile asa cum simt, fara sa stabilesc de la inceput cantitatile conform vreunei retete. 
De asta nici nu fac de doua ori fix aceeasi reteta, insa de data asta, am zis sa le  si cantaresc, poate vrea cineva reteta J!

Necesar: 1,4 kg faina, 3 oua, 60 g drojdie proaspata, 400 ml lapte, 2 lg zahar, 1 lg sare , 6 lg ulei, 3 cepe, 15 masline, susan alb si negru.

Din cantitatile astea am facut 3 paini (in tavile de cozonac)  - 2,6 kg greutate finala.  

Am facut maiaua: in laptele caldut am dizolvat drojdia proaspata, peste care am pus zaharul  si 5 lg de faina. Am amestecat usor si am lasat-o sa actioneze, intr-un castron inalt (de mixer) acoperit.  A crescut imediat (in vreo 15 min).  

Intr-un lighenas, am pus toata faina, amestecata cu sarea , am facut o adancitura in care am pus 2 oua  batute si maiaua crescuta. Am framantat bine, adaugand uleiul treptat. 

Coca rezultata am pus-o in alt lighenas, mai mare, uns cu ulei, si am acoperit-o cu un servet de bucatarie. Am lasat la caldurica  o ora si jumate.

In timpul asta, am tocat ceapa marunt si am calit-o in putin ulei, pana s-a rumenit. Am pus intr-o strecuratoare, sa se scurga uleiul. Maslinele le-am tocat marunt si pe ele.

Am mutat coca crescuta pe masa, si am mai framantat-o un pic. Am impartit-o in 3 parti, si inca un guguloi mic. 

Una am lasat-o simpla, i-am dat forma si am pus-o in tava la crescut.  Pe celelalte doua le-am intins cu sucitorul, si am pus deasupra maslinele si ceapa, separat. 

Am rulat coca si am format painicile in tava, unde le-am mai lasat la crescut vreo 10 min. Am uns cu ou batut toate painicile, si am pus si pe deasupra masline si ceapa, sa se stie care e fiecare J . Pe cea simpla am facut o impletitura  din  guguloiul oprit, si am presarat-o cu susan alb si negru.  

Am lasat in cuptorul incins 35-40 de minute. Cand le-am scos din tava, le-am mutat pe un fund curat de lemn sa se racoreasca. Le-am lasat acoperite cu un servet curat.


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu