duminică, 1 ianuarie 2012

PIFTIE DE PORC


Necesar: 5 urechi de porc, 2 rasoale porc, un “adidas”, usturoi, 3 frunze dafin, sare.

Am descaltat adidasul de copite, si le-am spalat pe toate bine. Am pus la fiert, cu apa destula cat sa le acopere de cateva degete, la foc mic. Cand incepe sa se desfaca carnea de pe os, inseamna ca este gata. Am scos carnea, intr-un lighenas, la racit, si zeama am pus-o inapoi pe foc cu 1 lg de sare mare si frunzele de dafin. Am lasat sa dea un clocot si am oprit-o. Am pus in ea si usturoiul pisat (cam 7 capatani, ca erau micute, la 7 l de lichid).
Am lasat zeama sa-si traga usturoiul, si m-am intors la carne, care se mai racorise. Am dezosat-o si am taiat-o fasiute, iar urechile si soriciul patratele. Am pus in cateva castronase mici, pe fundul lor, cate un cubulet de ardei rosu si firicele de marar, apoi carnea deasupra, asteptand zeama, pentru platou, restul am pus in casolete . zeama am strecurat-o si am lasat-o sa se limpezeasca, apoi am umplut toate recipientele tapetate initial, cu carne si sorici.  Am dat afara la rece!
Am servit pe frunze de salata, piftiutele mici, intorcand castronelele cu fundul in sus.

Observatii: Puteti face decorul de pe fundul piftiei, care la rasturnare va fi fata ei, cum vreti, dupa inspiratie,  cu legume fierte,  decupate.

As avea un sfat pntru voi, zic eu important: nu folositi usturoi chinezesc!!! La nici o mancare, care trece prin foc. Eu am aruncat odata o friptura intreaga, pentru ca atunci cand am scos-o din cuptor, in afara de faptul ca se inverzise tot, mirosea si anormal, in nici un caz a usturoi.  Ca sa numai  spun ca,  un membru al familiei a capatat odata o toxinfectie alimentara,  de a zacut aproape trei saptamani pana si-a revenit! Stiu ca este mai usor si mai comod (si in aparenta mai rentabil) sa cureti o capatana de usturoi chinezesc, mare, decat sa te chinui cu piticaniile de capatani de usturoi romanesc, dar sanatatea voastra este mai importanta!!!
Si nici macar nu se compara calitatea: gustul si mirosul!











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu