duminică, 1 ianuarie 2012

TORT CU BANANE


 
Am primit in dar o comoara: caietul  de retete al unei doamne din Deva, care face niste prajituri….de mananci pana devii adeptul zicalei: “mai bine sa-mi fie rau, decat sa-mi para rau”. Asa ca,  tineti-va bine, reteta asta aici de fata, este prima din lungul sir de peste 60 de retete!!!

Necesar: 2 pachete de budinca de  vanilie, 700 ml lapte , 200 g margarina, 100 g zahar pudra, 2 plicuri zahar vanilat, 2 galbenusuri, 2 banane mari coapte, 50 ml rom (eu am pus esenta de portocala facuta in casa), 400 g piscoturi, cirese din compot (eu nu am pus).

Am facut o budinca mai groasa din cele doua plicuri si 500 ml lapte (nu uitati sa puneti si 6 lg zahar!), si am lasat-o afara, sa se raceasca. Margarina am inmuiat-o un pic la microunde (20 sec) si am frecat-o bine cu zaharul pudra si zaharul vanilat. Am adaugat bananele pasate (cu furculita) si cele doua galbenusuri. Apoi am pus cate o lg din budinca de vanilie si am amestecat bine dupa fiecare, pana am pus toata budinca.  Ar fi trebuit sa combin restul de lapte cu rom, prin care sa trec piscoturile, dar cum nu am avut, am pus esenta de portocala. Am inmuiat putin piscoturile si le-am asezat pe o tava rotunda. Deasupra am intins crema, apoi am repetat operatiunea. In reteta originala erau trei randuri, dar eu m-am limitat la doua, sa nu fie prea inalt. Deasupra nu am pus nici frisca, nici cirese din compot, ci stelute si ornamente. Se da la rece pentru minim 3-4 ore.

Observatii: Crema este excelenta, usoara si racoroasa, dar trebuie pastrata la rece, altfel isi schimba culoarea datorita bananelor care oxideaza!









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu