luni, 30 ianuarie 2012

LAPTE DE PASARE

Uitandu-ne dupa retete si asteptand sa ne vina inspiratia, Lavinia (fata mea cea mica) s-a minunat cand a citit “lapte de pasare”. “Adica cum, face gaina lapte? Unde-i sunt …? Cine mulge gainile?”.
Cum copii astia au darul de la Dumnezeu de a pune mereu intrebari incuietoare, va doresc multa inspiratie in redactarea raspunsurilor.


Necesar: 8 oua, 1 l lapte, 8 lg zahar pudra, 3 lg zahar tos, 2 zahar vanilat, ½ esenta vanilie, 3 lg faina, 1 lgta rasa amidon.

Am separat oualele. Am batut albusurile tari, cu un praf de sare si 6 lg de zahar pudra.  Am pus laptele pe foc si cand a clocotit, l-am tras deoparte si l-am indulcit cu 3 lg de zahar tos, 2 plicuri de zahar vanilat si esenta de vanilie. Am pus laptele inapoi pe foc si am pus cu lingura, galuste din albus in el (adica in lapte). Nu puneti multe, luati in calcul ca la fiert, galustele isi dubleaza volumul. Dupa ce le-am lasat cam 1-2 minute pe fiecare parte, le-am scos pe o farfurie la scurs. Aveti grija sa stati langa aragaz, pentru ca (cel putin la mine asa s-a intamplat) laptele are tendinta sa se umfle, chiar daca a fost fiert.
Dupa ce am terminat cu albusul, am facut crema de ou. Asta inseamna ca am amestecat galbenusurile cu 3 lg zahar vanilat si 3 linguri de faina. Pentru a avea garantia ca nu o sa fie o crema curgatoare, am pus si 1 lgta rasa de amidon. Acum, eu nu stiu cum ar trebui sa fie crema asta la carte, stiu doar ca mie nu-mi place sa fie ciorba. Deci, am amestecat bine si omogenizat, apoi am pus laptele cate putin, pana l-am incorporat pe tot, dupa care am pus amestecul inapoi in cratita pe foc mic, mestecand mereu. Cand s-a legat ca o budinca mai subtirica, l-am oprit. Am turnat crema de ou intr-un vas de sticla, apoi incet am pus si galustele de albus scurse. Am amestecat usor cu lingura sa nu se sfarame, si am dat la rece.
Se poate consuma dupa o ora.  

Excelent desert, chiar daca este un pic migalos.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu