vineri, 18 ianuarie 2013

MERE COAPTE CU SCORTISOARA SI SOS DE MERE

 
Asa o pofta aveam sa-mi miroasa in casa a mere coapte si a scortisoara….!

Necesar:  9 mere (am facut eu, voi cate vreti), 50 g margarina/unt,  1 plic zahar vanilat, 2 lg zahar, 1 lgta plina scortisoara, cateva visine din dulceata, cateva nuci.

Am spalat bine merele si le-am curatat doar de samburi si de mustati, nu si de coaja, fara sa le crap. Am amestecat bine zaharul cu zaharul vanilat si scortisoara. In fiecare mar am pus cate un cub mic de margarina (cam 1 cm), cate ½ lgta din amestecul de zahar, cate o visina din dulceata si cate un sfert de miez de nuca. Am dat la cuptor  pentru 25 min, intr-o tava de sticla. Cand le-am scos, lasasera in tava o gramada de suc, asa ca l-am scurs si am facut cu el un sos: intr-o craticioara mica am pus sucul asta si o lingurita de amidon si am lasat pe foc, mestecand mereu, pana s-a ingrosat la consistenta pe care am vrut-o eu.

Observatii: Mie mi-au pocnit cateva mere in cuptor, asa ca verificati-le mai des, sau intepati-le din loc in loc!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu