miercuri, 2 ianuarie 2013

PRAJITURA FESTIVA

Asta este inca o reteta venita de la Deva. Este intr-adevar o reteta de zile mari. Poate ca in final nu a aratat foarte festiv, dar este atat de buna, ca nu o sa va mai puteti opri din mancat!!! Merita tot efortul!!!

Necesar: Blat 1: 8 albusuri, 200 g zahar, 350 g nuca macinata.
Blat 2: 6 oua, 6 lg faina, 6 lg zahar, 1 praf copt, coaja de lamaie,  eu am pus si 2 lg pudra roscove (cacao).
Crema: 8 galbenusuri, 200 g zahar, 5 lg lapte, 4 lg faina, 1 esenta vanilie, 400 g unt/margarina.
Sirop: 200 ml apa, 50 g zahar, 1 esenta rom.
Glazura: 200 g frisca lichida, 200 g nutella.

Pentru blatul 1 am  batut albusurile tari cu zaharul si nuca macinata (cu sucitorul, sa nu fie foarte marunta). Am dat la cuptor la foc mediu cam 15-20 min. Aveti grija ca se arde usor!
Pentru blatul 2 am batut oualele cu zaharul, apoi am adaugat amestecul din faina, praf de copt si roscove. In reteta initiala nu este cacao, rezultand un blat alb, dar eu am vrut sa se vada super, insa avand in vedere ca am cam rumenit blatul de albusuri, nu prea mi-a reusit contrastul. In plus in reteta originala se bat albusurile cu zahar, apoi se incorporeaza galbenusurile cate unul, coaja de lamaie si faina cu praful de copt.

Cand ambele blaturi au fost coapte,  le-am lasat la racit si m-am apucat de crema. Migaloasa treaba! Galbenusurile amestecate cu zaharul, laptele si faina, le-am pus intr-o cratita pe baie de apa, pana s-au ingrosat ca o budinca, mestecand din cand in cand. Cand s-a racit am amestecat cu esenta si cu margarina frecata spuma. Acum trebuie sa recunosc ca nu prea am avut rabdare si timp, nici sa se raceasca crema complet, nici  sa bat margarina pana sa o fac spuma, si ce sa vezi??? Pe masura ce lucram crema, vedeam cum se separa si se taie!!! Daca vi se intampla si voua treaba asta, dati inainte, cand o puneti la frigider, se corecteaza, inchegandu-se!

Pentru sirop am pus apa cu zaharul pe foc si cand a dat in clocot si s-a topit si zaharul, am stins focul, am racit un pic, am adaugat esenta si am turnat cu lingura peste blatul din tava.

Pentru glazura trebuia sa am nutella, dar cum eu nu am gasit, am sacrificat toti mosii, brazii si globurile  de ciocolata pe care le aveam sub brad. Am pus ciocolata maruntita in frisca lichida pe foc, intr-un ibric, pana s-a topit. Am lasat-o putin sa se racoreasca si sa se mai ingroase, si am turnat-o peste prajitura.


Asamblarea: Am pus in tava blatul 2, pe care l-am insiropat bine, am turnat deasupra toata crema, facand din folie de aluminiu niste pereti sa nu curga in laterale. Am acoperit cu blatul 1, presand usor, turnand deasupra glazura. Am dat la frigider cateva ore bune, iar cand am taiat-o a fost super, nu a curs.

Observatii: Este o prajitura care se pastreaza la frigider, pentru ca avand atata margarina in crema, se inmoaie repede.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu