sâmbătă, 12 ianuarie 2013

PRAJITURA CU BANANE


Tot din seria “DEVA”. Foarte buna.

Necesar: Blat: 5 oua, 5 lg zahar, 5 lg faina, 1/2 plic praf de copt.
Crema 1: 1 gem de caise, 3-4 banane.
Crema: 1 budinca vanilie preparata ca pe plic, 1 pachet unt, 150 g zahar pudra.
Sirop: 200 ml apa, 50 g zahar, 1 esenta vanilie.
Glazura: 200 ml frisca, ½  plic intaritor.

Asta de mai sus sunt cantitatile retetei originale. Ce am facut eu: am schimbat gemul de caise cu marmelada de caise, am folosit 2 plicuri de budinca, dar de cocos, de la Dr. Oetker, 1 pachet de margarina Unirea.

Ar fi trebuit sa fac blatul batand albusurile cu zaharul, apoi galbenusurile cate unul, si la sfarsit faina cu praful de copt, insa eu nu am mai separat oualele. Am copt cam 30 min, pana nu s-a mai lipit de scobitoare.
Pana s-a racit blatul, m-am apucat de  crema, preparand budincile cu 800 ml lapte si 6 lg zahar, lasandu-le si pe ele la racit. Cand s-au racit,  le-am amestecat cu pachetul de margarina Unirea frecat cu 150 g zahar

Am insiropat blatul cu siropul obtinut astfel:  am pus apa cu zaharul pe foc si cand a dat in clocot si s-a topit si zaharul, am stins focul, am racit un pic, am adaugat esenta.

Asamblarea: Am pus blatul in tava, l-am insiropat. Deasupra am intins marmelada pe care am amestecat-o cu restul de glazura ramasa de la prajitura festiva. Peste ea am pus feliile de banana, apoi crema din budinci. Peste crema ar fi trebuit sa intind frisca batuta, amestecata cu intaritor. Pentru reusita, eu am pus un plic intreg de intaritor, si…mi-a reusit, in sensul ca am reusit sa o intaresc asa de bine, ca nu am mai putut sa o intind J!!!
Asa ca am “sparcait-o” cu seringa deasupra prajiturii.

Am dat-o la frigider cateva ore.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu