sâmbătă, 11 mai 2013

DROB DE MIEL

Este primul an in care fac drob de miel. Pana anul trecut am evitat din rasputeri acest animal, nu din considerente de mila neaparat, ci de gust!
V-am mai spus asta, dar va spun din nou: nu renuntati instant  la un fel de mancare, daca l-ati mancat undeva si nu v-a placut! Exista si posibilitatea sa nu fi fost preparat corespunzator. Mergeti acasa, in bucataria voastra si faceti-l in  asa fel, sa fie pe placul vostru.
Daca mi-ar fi spus cineva, cu ceva timp in urma, ca eu cu mainile mele o sa transez mielul si o sa fac drob din organele lui (inclusiv plamanii si praporul !), as fi zis ca este nebun!!!
Necesar: organele unui miel: ficatul, plamanii, rinichii, inima, 1 bucatica carne cu grasime (de pe coaste), 1 prapor, 4 legaturi de ceapa verde, 4 legaturi de usturoi verde,  3 cepe mari uscate, 1 plic condiment de la Galeo, sare si piper, 8 oua crude si 3 fierte, 3 morcovi, 4 legaturi marar.
Am pus plamanii si ficatul la fiert, separat, doar cat sa iasa zeama urata din ei, apoi i-am mutat impreuna cu restul de organe, cu bucatica de carne,  cu 1 ceapa taiata in patru si cu morcovii, la fiert in apa cu sare. Cand au fost gata, le-am scurs bine si le-am tocat marunt cu cutitul. Ceapa am aruncat-o, dar morcovii i-am pastrat. Am tocat maruntel si verdeturile. Cele 2 cepe uscate ramase, le-am tocat marunt si le-am calit intr-un pic de ulei incins, apoi le-am pus peste organe. Am adaugat verdeturile, condimentele si oualele crude, batute bine. Am omogenizat bine compozitia si am pus-o in tavile de cozonac, pe hartie de copt. Praporul a fost asa de mare ca l-am putut imparti in doua, pentru ambele tavi. Am asezat praporul, am umplut tavile pe jumatate,  am asezat oualele fierte, taiate in jumatate si morcovii fierti, pentru culoare, am completat cu compozitie, apasand usor sa nu ramana goluri in compozitie, am pliat praporul peste umplutura si l-am uns cu ou batut.
Am dat la cuptorul incins  pentru 50-60 min.
Observatii: Exista si varianta sa dati prin masina de tocat toate organele crude, dupa care sa le amestecati cu restul,  si sa le puneti la cuptor, unde o sa dureze cu vreo 15-20 min mai mult, dar scapati de tocat si de batatura pe care am avut-o eu pe degetul aratator de la dreapta J.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu