joi, 30 mai 2013

TORT CU CREMA DE LAMAIE - “ VINTAGE”

Am primit de ziua mea  o forma de blat micuta, rotunda,  de vreo 15 cm in diametru, pe care am si bagat-o la treaba, facand mai multe incercari (reusite, da!), printre care si tortul asta de mai jos.
Acum recunosc ca intentia mea nu era sa iasa asa, dar asa cum la “marile descoperiri” se ajunge din greseala, asa si eu, am descoperit a doua zi pe tortul meu efectul de crapare folosit in tehnica servetelului J!!!
Oricum, a fost super  bun si de mare efect crapatura J!!!

Necesar: blat: 3 oua, 4 lg zahar, 4 lg ulei, 50 g nuca macinata, ½ plic praf de copt, 1 lg cu varf pudra de roscove, 100 ml lapte, 5 lg faina cu varf.
Necesar: crema: 1 plic budinca de lamaie Dr.Oetker, 400 ml lapte, 3 lg zahar, 200 g margarina, 3 lg lichior de lamaie (productie proprie).
Necesar glazura: 1 plic glazura de ciocolata Dr.Oetker.
Am batut oualele cu zaharul si uleiul, am adaugat laptele si amestecul din faina, praf de copt, pudra de roscove si nuca.
Desi tava nu necesita hartie de copt,  eu prefer s-o folosesc intotdeauna. Asa ca am turnat compozitia si am pus-o la cuptor pentru aproximativ 30 min.
Am preparat budinca cu 400 ml de lapte si 3 lg de zahar si am lasat-o la racit. Cand s-a mai racorit un pic, am pus cate un pic din margarina taiata cuburi mici, si am amestecat mereu, pana s-a incorporat bine. Tot in crema dupa ce s-a mai racit, am pus si lichiorul de lamaie.
Cand blatul a fost gata si racit, l-am taiat in trei pe orizontala si l-am umplut cu crema. Aveti grija sa fie racite bine amandoua, eu in general, ma cam grabesc, asa ca, a cam curs crema pe laterale!
Am uns bine cu crema si deasupra si am preparat glazura, pe care am “prelins-o” peste tort. Am dat la rece pana a doua zi.

Observatii: Daca nu va iese ceva asa cum ati avut voi in minte initial, nu stie nimeni, si puteti spune ca asa ati vrut voi sa iasa  JJJJJJJ.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu